Kennismaken met Nicolle Alkema
'Mijn doel is klanttevredenheid’
Als je al bijna 15 jaar in dienst bent, dan móet je wel op je plek zitten. Dat geldt in ieder geval voor Nicolle Alkema, teamleider van onze customer serviceafdeling. Ze kwam bij ons werken toen we in 2016 transportbedrijf Middelkoop overnamen en heeft het nog steeds helemaal naar haar zin bij Visser Duiven. Hoog tijd om Nicolle aan het woord te laten!
Als teamleider op onze customer serviceafdeling is Nicolle eindverantwoordelijk voor tevreden klanten. Dat doet zij door haar teamleden te begeleiden en ervoor te zorgen dat taken goed worden uitgevoerd. Maar ze is niet alleen aan het managen, nee, ze vindt het juist fijn om ook zelf mee te werken in het team.
“Het werk gaat hier de hele dag door", vertelt Nicolle. “We zijn als customer serviceafdeling het eerste aanspreekpunt voor de klant. Het is dan ook belangrijk dat alles goed verloopt. We zijn dagelijks bezig met alles wat te maken heeft met de zendingen van onze klanten. We hebben als afdeling één doel: dat uiteindelijk alle zendingen op de afgesproken dag en het afgesproken tijdstip worden geleverd.”
Duidelijke communicatie naar klant
Ons takenpakket is heel veelzijdig. Online order entry wordt gecontroleerd op volledigheid, maar ook het aanmelden van zendingen hoort bij onze taken. We houden onze klanten op de hoogte van de voortgang van hun zendingen, maar ook de eindontvangers staan we te woord. We zijn lid van Teamtrans en hebben nog een aantal andere partners waar we nauw mee samenwerken. Dit betekent dat we er door dagelijkse controle ook voor moeten zorgen dat onze partners alles tijdig leveren. Datacommunicatie is hier van groot belang, vandaar dat we ook steeds bezig blijven in het verbeteren van werkprocessen. Zo wordt alles goed én duidelijk gecommuniceerd naar de klant.”
Genoeg reuring
“We werken met vier collega's op de afdeling en een dame op de emballage. Samen regelen we dat zendingen met kwaliteit verwerkt worden. Ons doel is klanttevredenheid, daarvoor zitten we hier. De samenwerking tussen CS , planning en expeditie is ook heel belangrijk hierin. We doen het met z'n allen. We streven naar 98%, en die laatste 2% lossen we met de klant samen op. Er is hier in ieder geval altijd genoeg reuring, en dát maakt het werk voor mij zo leuk!”
Tandje erbij
“Pallets en pakketten leveren we binnen 24 uur in heel Nederland. Dat is altijd ons streven, maar soms is het een uitdaging. Neem bijvoorbeeld de periodes met gebroken weken, door vrije dagen als Hemelvaart of Pinksteren. Je mist dan een hele dag, maar we hebben hetzelfde aantal zendingen. Nou, dan moeten we echt wel zes tandjes bijzetten hier op de afdeling.”
Voldoening
Waarom Nicolle al zo lang op haar plek zit? Dat zit voor haar vooral in de afwisseling in haar werkzaamheden. “Maar ook in de verantwoordelijkheid die ik heb. Mocht er iets misgaan met een levering, dan komt het bij mij te liggen. Samen met de klant probeer ik altijd tot een juiste oplossing te komen, waarmee zij tevreden zijn. Als dat lukt, geeft me dat veel voldoening.”
Persoonlijk contact
“In de jaren dat ik voor Visser Duiven werk heb ik – samen met mijn team – veel vaste klantcontacten opgebouwd. Dat maakt ons heel benaderbaar voor klanten. Natuurlijk kunnen zij online ook veel inzien over hun orders, maar bij ons gaat niet alles alleen maar via een portal. Dat is onze kracht. Juist het persoonlijke contact wordt door onze klanten erg gewaardeerd.”
Over Visser Duiven
“Wij zijn écht een familiebedrijf, dat merk je bijvoorbeeld aan de korte lijnen die er zijn. Er is hier vrijwel geen hiërarchie, dat werkt erg prettig. Ook wordt er de laatste jaren steeds meer aandacht besteed aan teambuilding, juist om dat familiegevoel te behouden. Dat vind ik prettig. Ja, ik zit hier goed op mijn plek!”